نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرایند آزادسازی سهام عدالت از امروز آغاز شده و سهام‌داران باید یکی از دو روش آزادسازی از طریق بورس یا از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را انتخاب کنند و این انتخاب قابل تغییر نیست طبق اعلام پیشین علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی آزادسازی سهام عدالت منتظر اجاره رهبری است.

 

شب گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رئیس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریع‌تر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.

پس از موافقت رهبری، رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز از راه‌اندازی سامانه سهام عدالت از امروز دهم اردیبهشت ماه خبر داد.

از امروز مشمولان می‌توانند به سامانه سهام عدالت www.samanese.ir مراجعه و سهام شرکت‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند این افراد می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه شوند.

در سامانه آزادسازی سهام عدالت آمده که انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تنها یک بار امکان‌پذیر است.

براساس مراحلی که در این سامانه آماده است، آزادسازی سهام عدالت از دو طریق سهام‌داری مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۰
سازه حساب

کسب و کار های آنلاین قبل از شیوع جهانی کرونا و در زمان بحران کرونا مورد استقبال کسب و کار ها، استارتاپ ها، و صاحبان جوان کسب و کار ها قرار گرفته بوده است. تجارت الکترونیک در حوزه های مختلف کسب و کار بارها توسط  مشاوران مطرح کسب و کار دنیا توصیه شده بوده و پدیده جدیدی نیست.

 

ولیکن با شیوع و فراگیری همه گیری جهانی ویروس کرونا و متضرر شدن کسب و کار های سنتی بسیاری از کسب و کار های دنیا تمرکز ویژه ای در حوزه فروش و ارائه خدمات خود به صورت آنلاین نموده اند.

بنابراین می توان گفت از بهترین سرمایه گذاری ها در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ یا سال ۲۰۲۰ میلادی سرمایه گذاری بر روی کسب و کار های آنلاین محلی است. استفاده از مهارت های فردی، کسب و کار های خانگی، صنایع دستی، فرشبافی، نقاشی، خطاطی، برنامه نویسی، کارهای دورکاری می توانند سایر گزینه های بهترین کار های پر در آمد در سال ۹۹ باشند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: کسب و کار هایی که در زمان کرونا سود باورنکردنی داشتند!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۹
سازه حساب

دولت، مشوق‌ها، تسهیلات و اراضی خود را برای رونق دهی به بخش مسکن در سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته که اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان منابع حاصل از درآمدهای وزارت راه و شهرسازی به بخش‌های مختلف عمرانی از جمله این برنامه‌هاست.


به گزارش ایسنا، دولت برای خروج بخش ساخت و ساز از رکود و همچنین اجرای سه طرح دولتی مسکن مهر، بازآفرینی شهری و طرح اقدام ملی، برنامه هایی را در قالب بودجه سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار داده است.

همچنین در ساخت و ساز بخش خصوصی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به سازندگان پرداخت می شود که نرخ سود آن در حالت صنعتی‌سازی ‌۱۷ درصد و در سنتی سازی ۱۸ درصد خواهد بود. وام خرید مسکن از محل اوراق نیز امسال از ۱۲۰ میلیون تومان به ۲۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۷.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس بند یک تبصره هشت بودجه سال ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی مجاز است از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع این شرکت ها درآمدزایی و منابع حاصل از آن را صرف اجرای سه طرح مورد اشاره کند.

اعتبار مصوب از محل منابع یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به دو شرکت پیش بینی شده است. وزارت راه و شهرسازی باید املاک را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری واگذار کند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: برنامه دولت برای رونق مسکن در سال ۹۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۹
سازه حساب

معاون بازار فرابورس از عرضه اولیه سهام پگاه گیلان در روز چهارشنبه، ۱۰ اردی‌بهشت‌ماه خبر داد و گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است.

 

بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته عرضه می‌شود.

افسانه اروجی افزود: برای لاستیک یزد که یکی از موارد درخواستی فرابورس انجام شده است، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه، ۱۷ اردی‌بهشت، منتشر خواهد شد.

به گزارش رادیوسهام، معاون بازار فرابورس همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  خبر های تازه بورس و فرابورس در سال ۹۹

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۸
سازه حساب

یکی از مهم ترین مسائلی که هر کارمند و کارگر مجموعه های دولتی و خصوصی با آن مواجه است، نحوه استفاده از مرخصی‌ های قانون کار و شیوه اجرای آن‌ها است. مرخصی در واقع حق قانونی هر فرد شاغل است که برای وی در ترک کار برای روزهای غیر تعطیل در نظر گرفته شده است.

 

البته فقط در مورد اشخاصی صدق می کند که به کاری اشتغال دارند و حق بیمه دریافت می نمایند. کسانی که به صورت روزمزد یا ساعتی کار می کنند، مشمول قانون استفاده از مرخصی‌ نمی شوند.دسته ای از افراد هم هستند که به صورت پاره وقت و مشاوره ای با کارفرما توافق کرده اند.

این افراد بسته به تعداد روزهای توافق شده در ماه و این که برای روزهای حضورشان بیمه پرداخت می شود یا خیر هم وضعیت مرخصی متفاوتی خواهند داشت.
گاهی پیش آمده است که افراد برای انجام کاری نیاز ضروری به گرفتن مرخصی دارند اما با مخالفت کارفرمای خود مواجه می‌شوند؛ در حالی که برابر قانون گرفتن مرخصی حق بدیهی و طبیعی هر فرد در طول ایام کار به شمار می‌رود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  انواع مرخصی‌ در قانون کار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۷
سازه حساب

در جامعه ما حسابداری یک شغل معرفی شده است ولی در واقع هنر کسب درآمد است آن هم در بازاری که همه به دنبال کسب سود هستند. اینکه به چه طریقی از یک سری اعداد و ارقام خشک و نامفهوم و حتی حسابداری مدارک ناقص ، به درآمد و سود دست یابیم هنرنمایی یک حسابدار را می رساند.

 

مهارت و تخصص یک حسابدار زمانی نمایان میشود که از بین اطلاعات گم یک سیستم حسابداری شفاف طراحی کند. حسابداری که بتواند سختی سردرگمی های وارد شده به سیستم حسابداری را تحمل کند و با صبر و دقت بالا اسناد و اعداد درهم ریخته را سامان بخشد قطعا بعد از گذشتن از این مسیر سخت به موفقیت دست خواهد یافت.

حسابداری که استخدام میشود موظف است تمام محاسبات را انجام دهد و مسولیت درست یا اشتباه بودن آنها هم در دست خود فرد است. یعنی مدیریت فقط و فقط او را مسول تمام خطاها و یا کل عملیات مالی شرکت میداند. کار حسابدار آنجا سخت میشود که بخواهد حسابداری از روی مدارک ناقص را انجام دهد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: با نکات مهم حسابداری مدارک ناقص آشنا شوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۶
سازه حساب

رابطه نرخ خرید و فروش دلار و ارز در بازار دوم طبیعی شد. در روزهای گذشته با وجود رشد نرخ فروش دلار، نرخ خرید در سطوح پایین میخکوب شده بود.رابطه نرخ خرید و فروش دلار در بازار دوم طبیعی شد. در روزهای گذشته با وجود رشد نرخ فروش دلار، نرخ خرید در سطوح پایین میخکوب شده بود.

 

در واقع به جای اینکه نرخ خرید دلار توسط واردکنندگان از نرخ فروش توسط صادرکنندگان بالاتر باشد، به‌دلیل مداخلات بانک مرکزی، برعکس آن حاکم بود. اما در اول اردیبهشت این روند غیرعادی، تغییر کرد و نرخ خرید دلار با سبقت از نرخ فروش، به ۱۴ هزار و ۷۸۲ تومان رسید. این رفتار مهر تاییدی بر کاهش مداخلات بانک مرکزی در بازار دوم می‌زند.

همگرایی قیمت‌ها در بازار نیما

در چهارمین روز هفته، قیمت دلار به کانال ۱۶ هزار تومانی بازگشت، ولی سکه به‌رغم افزایش قیمت گرفتار کانال ۶ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی باقی ماند. روز سه شنبه اسکناس آمریکایی با ۳۷۰ تومان جهش به بهای ۱۶ هزار تومان رسید؛ آخرین بار سه شنبه هفته گذشته بود که شاخص ارزی در کانال یاد شده نوسان کرده بود و پس از آن طی یک دوران عمدتا نزولی حتی در مقطعی تا محدوده ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومانی نیز پایین رفته بود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سرنوشت آینده نرخ ارز چه می‌شود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۵
سازه حساب

با وجود ویروس کرونا مردم در خانه هایشان هستند و بیشتر از فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی استفاده می کنند؛ برای همین اگر شما یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، می‌توانید کسب درآمد اینترنتی خوبی در زمان بحران کرونا داشته باشید.

درحالی‌که همه‌گیری کرونا تأثیر به‌سزایی در جامعه از نظر تجاری و اقتصاد داشته است، شرکت ها هنوز هم فرصت‌های زیادی برای حضور در آنجا برای مشتریان و چشم‌اندازهای خود در زمان بحران دارند. اگرچه نبود تعامل چهره به چهره ناامیدکننده است، اما می‌توانید با افزایش حضور آنلاین خود، بخشی از این تأثیرات را جبران کنید.

انزوای اجتماعی احتمالاً افراد بیشتری را به سمت خرید و خدمات آنلاین سوق می‌دهد. خرده‌فروشان و مشاغل دیگر می‌توانند برای پیشبرد این کار اقداماتی انجام دهند که اطمینان حاصل کنند  از محتوای وب‌سایت خود برای بقای فعالیت اقتصادی خود استفاده میکنند، در چنین شرایطی کسب و کارها تمایل بیشتری به حضور در فضای اینترنت پیدا می کنند و در نتیجه خدمات طراحی سایت و کسب و کارهای اینترنتی بیش از گذشته رونق خواهند گرفت.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  بهترین فرصت برای کسب درآمد اینترنتی از کرونا چیست؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۵
سازه حساب

با توجه به اینکه فعالیتهـای مـالی و حسابداری حرفه ای  بـرای بقـای دنیـای امـروز ضروری هستند؛ از این رو این حرفه به عنوان یک حرفه سـودمند تلقـی شـده و بـه خاطر نقش اساسی اش در ردیابی شبکه بـزرگ و مـبهم روابـط مالی پیچیده در دنیای اقتصادی امروز، بـه یـک حرفـه خـدماتی حساس تبدیل شده که همچون دیگر حرفه ها دارای فرمان هـای اخلاقی می باشد.

نقش وظیفه و مسئولیت حسابداران حرفه ای در قبال جامعه ایجاب می کند که آنان اصول عمومی اخلاق حسنه را در همه جنبه ها رعایت و به آیین رفتار حرفه ای منسجمی پایبند باشند تا پذیرش اعتبار و احترام اجتماعی را که لازمه فعالیت در هر حرفه تخصصی است، بدست آورند.

برجستگی متمایزکننده حرفه حسابداری پذیرش مسئولیت نسبت به عموم است. جامعه انتظارات فراوانی از اهل این حرفه دارد و مردم باید به کیفیت خدمات پیچیده ارائه شده توسط حرفه حسابداری اعتماد داشته باشند.

از این رو اطلاعات ارائه شده توسط حسابداران باید به طور قابل توجهی کارآمد، قابل اتکا، واقعی و بی غرضانه باشد، پس حسابداران نه تنها باید واجد شرایط و صلاحیت حرفه ای باشند، بلکه باید از درجه بالایی از صداقت و درستکاری حرفه ای نیز برخوردار و آبرو و حیثیت حرفه ای از مهمترین دارایی های آنها باشد. در نتیجه اخلاق حسابداری برای حسابداران حرفه ای و افرادی که به خدمات حسابداری تکیه دارند اهمیت زیادی دارد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  ۶ رازِ اخلاق حرفه ای در حسابداری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۴
سازه حساب

در آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سایه کرونا بر سبک زندگی و معیشت مردم و همچنین تخریب شغلی تا حدود زیادی روشن شد. این نظرسنجی‌ نشان می‌دهد که حداقل نیمی از جامعه بر اثر کرونا، با کاهش درآمد مواجه شده‌اند. اغلب این افراد به‌دلیل تعطیلی کسب‌وکارها با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

تقریبا ۴۲ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی از تعطیلی کسب‌وکار خود خبر داده بودند. از طرفی بیش از یک هشتم افراد (معادل ۵/ ۱۳ درصد) از بیکاری خود در این مدت خبر دادند این داده می‌تواند زنگ خطری برای بازار کار ایران، نرخ فقر و معیشت دهک‌های پایین جامعه باشد. برآورد ۵/ ۱۳ درصدی می‌تواند اولین متر تخریب شغلی کرونا به حساب بیاید.

با این وجود، تقریبا ۴۰ درصد جامعه خواهان شروع فعالیت‌های اقتصادی هستند. این نظرسنجی که در سطح ملی برگزار شده است، می‌گوید: حدود یک سوم مردم، بازگشایی «مراکز تجاری و خرید» را اولویت سیاستی دولت عنوان می‌کنند. منطبق با این داده‌ها، برآورد‌هایی از ضرر اصناف در ایام کرونا نیز ارائه شده که بسیار قابل توجه بوده و تاییدکننده وضعیت اقتصادی مردم در این ایام است. در همین راستا، معاون اول رئیس‌جمهور نیز بر تشکیل تیم‌ ویژه‌ای در وزارت صمت برای سال کرونا تاکید کرد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: خبر ناگوار نرخ تخریب شغلی کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۱۵:۱۶
سازه حساب