نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

ابعاد مختلف حسابداری رستوران

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ب.ظ

به باور خیلی از افراد، حسابداری رستوران پیچیده‌تر از حسابداری یک مغازه و یا یک فروشگاه است شاید این باور از آنجا ناشی شده که حسابداری رستوران بخشی از حسابداری تولید و قیمت تمام شده که به اختصار حسابداری صنعتی می‌نامند.

 

شخصی که حسابداری رستوران را انجام می‌دهد باید با مفاهیم انبار، مواد اولیه و محاسبه هزینه‌ها بر روی تک تک محصولات رستوران آشنا باشد و با توجه به ریزه‌کاری‌های این حرفه، محاسبه قیمت تمام شده برای حسابداران کاری بس دشوار می‌تواند باشد.

مواردی از حسابداری که برای تولید و فرآیند حسابداری قیمت تمام شده مورد نیاز است شامل محاسبه مواد اولیه، هزینه حقوق کارگران، پرسنل واجاره محل رستوران و تولید و نرخ سربار تولید است.

در اکثر رستوران‌های ایرانی و فرنگی انواع غذاها و دسر و سالاد با دستور پخت‌‌های مختلف ارائه می‌شود که در بسیاری از غذاها مواد اولیه، حقوق و نرخ سربار مشترک است.

مثلا در خورشت‌ها وانواع کباب‌ها مواد اولیه گوشتی مشترک است، در انواع پلوها برنج و روغن و نمک و ادویه هم مشترک است و… حال باید در نظر گرفت در یک رستوران ۳۰ مدل غذا تولید و ۱۵مدل سالاد و دسر سرو آماده و به مشتریان ارائه می‌شود و حسابدار مجموعه قرار است قیمت تمام شده این غذاها را محاسبه کند واقعا این محاسبه کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا می‌تواند باشد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ابعاد مختلف حسابداری رستوران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۷
سازه حساب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی