نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

به باور خیلی از افراد، حسابداری رستوران پیچیده‌تر از حسابداری یک مغازه و یا یک فروشگاه است شاید این باور از آنجا ناشی شده که حسابداری رستوران بخشی از حسابداری تولید و قیمت تمام شده که به اختصار حسابداری صنعتی می‌نامند.

 

شخصی که حسابداری رستوران را انجام می‌دهد باید با مفاهیم انبار، مواد اولیه و محاسبه هزینه‌ها بر روی تک تک محصولات رستوران آشنا باشد و با توجه به ریزه‌کاری‌های این حرفه، محاسبه قیمت تمام شده برای حسابداران کاری بس دشوار می‌تواند باشد.

مواردی از حسابداری که برای تولید و فرآیند حسابداری قیمت تمام شده مورد نیاز است شامل محاسبه مواد اولیه، هزینه حقوق کارگران، پرسنل واجاره محل رستوران و تولید و نرخ سربار تولید است.

در اکثر رستوران‌های ایرانی و فرنگی انواع غذاها و دسر و سالاد با دستور پخت‌‌های مختلف ارائه می‌شود که در بسیاری از غذاها مواد اولیه، حقوق و نرخ سربار مشترک است.

مثلا در خورشت‌ها وانواع کباب‌ها مواد اولیه گوشتی مشترک است، در انواع پلوها برنج و روغن و نمک و ادویه هم مشترک است و… حال باید در نظر گرفت در یک رستوران ۳۰ مدل غذا تولید و ۱۵مدل سالاد و دسر سرو آماده و به مشتریان ارائه می‌شود و حسابدار مجموعه قرار است قیمت تمام شده این غذاها را محاسبه کند واقعا این محاسبه کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا می‌تواند باشد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ابعاد مختلف حسابداری رستوران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۱۰
سازه حساب

حسابداری درمانگاه ها ، کلینیک ها و مراکز درمانی در گروه حسابداری خدماتی قرار میگیرد با این تفاوت که خدمات ارائه شده در این شاخه به مراتب حساس تر از سایر شغل های خدماتی می باشد زیرا خدمات ارائه شده در این مراکز به صورت مستقیم با جان و سلامت افراد در ارتباط است.

 

 

به طور کلی در حسابداری درمانگاه ها ،کلینیکها و مراکز درمانی آنچه بسیار بیشتر از مباحث مالی باید مدنظر قرار گیرد ،کیفیت ونحوه ارائه خدمات است .به عبارت دیگر باید گفت آنجا که پای حفظ جان و سلامت درمیان باشد پول ارزش پایین تری پیدا میکند و اشخاص به راحتی حاضرند برای دریافت خدمات بهتر و اطمینان خاطر بیشتر مبالغ بالاتری پرداخت کنند.

هتل یا بیمارستان

شاید بارها و بارها شنیده باشید که هزینه های بستری در یک مرکز درمانی از هزینه های اقامت در یک هتل ۵ ستاره بیشتر است .این درحالی است که اقامت در یک هتل ۵ ستاره از نظر اقتصادی در گروه کالاهای لوکس قرار میگیرد و اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه به راحتی از ان صرفنظر میکنند ونیازی به استفاده از آن نمی بینند  ولی استفاده از خدمات کلینیک ها و مراکز درمانی در گروه کالاهای ضروری قرار دارند و تمامی سطوح جامعه خواسته یا ناخواسته ناچار به استفاده از آن میباشند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: حسابداری درمانگاه ها ،کلینیک ها و مراکز درمانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۹
سازه حساب

افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌اند از تاریخ ۱۹ مرداد ماه می‌توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند در حالی‌که، ۴۰ درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

 

محمدرضا معتمد در این خصوص اظهار داشت: ثبت شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ها منتشر می‌شود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزادسازی خواهد شد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سهام عدالت آزادسازی کامل تا دهه فجر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۷
سازه حساب

یکی از ضروریات هر کسب و کار استفاده از اینترنت می باشد. اما از لحاظ فنی هر وسیله ای که به اینترنت متصل باشد قابلیت این را دارد که مورد تهدیدات امنیتی و هک شدن قرار بگیرد. هک شدن سیستم رایانه ای برای بسیاری از مردم یک نگرانی بزرگ محسوب می شود و این افراد همواره تلاش می کنند که با استفاده از روش های مختلف از نفوذ هکرها به سیستم خود جلوگیری کنند.

 

 

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ روش برای جلوگیری از هک شدن توسط هکرها و یا ویروس های مخرب آشنا کنیم.

۱- توجه به ایمیل های مشکوک

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان چک کردن ایمیل خود، با ایمیل های ناشناس زیادی مواجه شده اید. بسیاری از حملات سایبری بوسیله ایمیل های ساده اما مخرب انجام می گیرند.

از آنجایی که بوسیله ایمیل می توان هر فایلی را برای هر کسی ارسال کرد، در نتیجه ایمیل می تواند خطرساز باشد و ریسک امنیتی بالایی را موجب شود. بعنوان مثال، در عمل فیشینگ ایمیل هایی به ظاهر بی خطر برای قربانیان ارسال می گردد و آنها را به سایت هایی تقلبی جهت آپدیت کردن اطلاعات شخصی فرا می خواند. در مرحله بعد این اطلاعات بر ضد قربانیان استفاده شده و موجبات یک کلاهبرداری گسترده را فراهم می کند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: راهکارهای بهبود امنیت اطلاعات و جلوگیری از هک شدن آن ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۶
سازه حساب

بر اساس اعلام سازمان بورس، روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه عرضه اولیه «غزر» انجام خواهد شد که حداکثر ۵۹۶ هزار تومان نقدینگی می‌خواهد.

 

«غزر» برای بار سوم آگهی شد

بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار روز چهارشنبه شرکت زر ماکارون ۱۹۲ میلیون سهم (معادل ۱۲ درصد) از سهام خود را به صورت عرضه اولیه روانه بازار می‌کند.

بر این اساس هر کد بورسی در روز عرضه می‌تواند ۱۵۰ سهم در بازه قیمتی ۳۷۷۵ تا ۳۹۷۵ تومانی ثبت سفارش کند که معادل حداکثر ۵۹۶ هزار تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است تعداد ۱۶۰ میلیون از کل سهام به عموم مردم  به غیر از صندوق های سرمایه گذاری  عرضه می شود

البته با توجه به مشارکت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عرضه اولیه اخیر، پیش‌بینی می‌شود به هر نفر حداکثر ۳۱ سهم برسد که معادل ۱۲۵ هزار تومان خواهد بود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: عرضه اولیه های تازه بورس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۶
سازه حساب

سرمایه های انسانی از جمله مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها است و هرچه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت، بقا و ارتقاء سازمان بیشتر خواهد شد. بنابراین، توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این اقدام منافع دوجانبه‌ای برای سازمان و افراد در پی دارد.

 

تأکید و توجه محض به آموزش‌های تخصصی نمی‌تواند منافع متقابل سازمان و کارکنان را تأمین کند.بهبود نگرش‌ها و تعدیل ارزش‌های افراد می‌تواند تا حدودی در جهت بهم نزدیک کردن منافع سازمان و افراد کمک کند.

با توجه به این که هرچه اعضای سازمان، بیشتر ارزش‌های سازمان را بپذیرند و بیشتر خود را متعلق به سازمان بدانند و خود را ملزم به تلاش در راه نیل به اهداف آن بدانند، احتمال موفقیت آن سازمان بیشتر خواهد شد .یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان به سازمان دیگر دارا بودن نیروی انسانی متعهد است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سرمایه های انسانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۵
سازه حساب

پیش‌بینی تاثیرات ویروس کرونا و قضاوت بر تاثیر نهایی آنها سخت و دشوار است که سیستم های حسابرسی از آن مستثنی نیستند،  زیرا جنس این خطر از جنس خطرات مالی نیست که کارگزاران ریاضی و مدل‌سازی از پس آن برآیند.

 

 

در این میان با در نظر داشتن ماهیت این خطر در تاثیر‌گذاری بر بازارهای مالی، نقش حسابرسان با توجه به مهارت‌ها و موقعیت‌های منحصر‌به‌فرد حسابرسان خارجی و حسابرسان داخلی می‌تواند ارزشمند باشد.

در این راستا برخی اقدامات کلیدی وجود دارد که در درجه اول مدیریت و حسابرسان داخلی باید از هم‌اکنون در حمایت از سازمان‌های خود شروع کنند..

یکی از دغدغه‌های اجرایی حسابداران و حسابرسان در این مقطع انجام انبارگردانی‌های پایان سال برای احصای مانده موجودی‌ها است، که با توجه به وضعیت بهداشتی انبارها و پراکندگی جغرافیای آن (اغلب در مناطق پرخطر) و تراکم افراد جهت شمارش و ثبت و نظارت، می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری شود.

در این‌خصوص جامعه حسابداران رسمی ایران در اقدامی مناسب و به موقع با انتشار راهنمایی برای موسسات و سیستم های حسابرسی راه‌های جایگزین را به شرح زیر معرفی کرد که به‌رغم اثبات مانده موجودی‌ها باعث کاهش ریسک بیماری نیز می‌شود:

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تغییر روش سیستم های حسابرسی در زمان کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۴
سازه حساب

وال استریت (Wall Street) نام خیابانی مشهور در منطقه منهتن شهر نیویورک است معروف‌ترین بورس جهان از لحاظ حجم معاملات مالی، بازار بورس نیویورک است که در خیابان وال استریت قرارگرفته است همین امر موجب شده که این ناحیه به مرکز اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا تبدیل شود.

 

 

همچنین، بعضی از وقایع مهم در ایالات‌ متحده در این ناحیه شکل‌گرفته است؛ به‌عنوان ‌مثال اولین رئیس‌جمهور آمریکا، جرج واشنگتن، قسم خود را به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا در عمارت فدرال واقع در خیابان وال استریت یادکرده است.

همین‌طور روزنامه اقتصادی معروف وال ‌استریت ژورنال، عنوان مشهور خود را از نام همین خیابان گرفته است.

علت شهرت وال ‌استریت چیست؟

در جای‌جای کره زمین مناطق معروف متعددی وجود دارند که اشخاص فعال در حوزه سرمایه‌گذاری، همیشه به آن مناطق و فرصت‌های طلایی آن فکر می‌کنند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: وال استریت کجاست؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۳
سازه حساب