نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

امروزه نقل و انتقال خودرو، یکی از رایج‌ترین معاملات افراد جامعه محسوب می‌‌شود و این خرید خصوصا در خودرو های کارکرده، با نکات و ظرایفی همراه است که چنانچه فرد خریدار به آن توجه نکند ممکن است با مشکلاتی همراه بوده و فرد را با ضررهای جبران ناپذیری روبرو کند.

 

مواردی اعم از عدم انجام تعهدات توسط فروشنده مانند حضور نیافتن بموقع جهت تعویض پلاک یا تنظیم سند رسمی انتقال، بدهی به شرکت سازنده در موارد خرید ودیعه‌ای، در رهن بودن سند خودرو نزد بانک‌ها یا شرکت‌های لیزینگ، دستور توقیف پلاک به دلایل مختلف، شکایت علیه مالک اتومبیل و… از جمله مسائل حقوقی است که باید پیش از انجام هر معامله‌ای بدان توجه شود.

 

مالکیت خودرو

پس از اطمینان از مسائل ظاهری خودرو مهم‌ ترین موضوعی که خریدار باید به آن دقت کند مدارک قانونی مالکیت و تطبیق مدارک با مشخصات و قسمت‌های مختلف خودرو مثل شماره موتور، شاسی، .. است که باید مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی و صحت موارد ذکر شده دیگر شرط صحت این است که با بررسی اسناد و مدارک فروشنده باید مطمئن شد که وی مالک حقیقی خودرو باشد یا از مالک حقیقی خودرو اجازه نقل و انتقال قانونی و خرید و فروش آن را داشته باشد.

از سوی دیگر مالک حقیقی خودرو نباید منع قانونی برای انتقال و فروش خودرو داشته باشد همچنین وی باید اهلیت معامله داشته باشد یعنی به خاطر دیوانگی، ورشکستگی و غیره… ممنوع المعامله نباشد. همچنین از خرید خودروهایی در رهن شرکت سازنده و یا با پلاک شهرستان‌های دیگر و وکالتی و … حتی المقدور بپرهیزید.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: لطفا مسائل حقوقی معاملات خودرو را جدی بگیرید!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۰۴
سازه حساب

در هفته اخیر تصمیمات جدید بورس در خصوص نحوه معاملات در بازار سهام گرفته و تغییراتی در برخی موارد ایجاد کرده است تصمیماتی که به گفته مقامات این سازمان به دلیل بهبود سرعت معاملات و همچنین کاهش بار ترافیکی سامانه معاملاتی صورت گرفته و قرار است در هفته جاری عملیاتی شوند.

 

نخستین تصمیم، تعیین محدودیت حجمی هر سفارش در معاملات فرابورس بود  بر اساس این تصمیم حجم هر سفارش برای شرکت‌هایی با سرمایه پایه ۱۰۰ میلیون و بیشتر، ۲۰۰ هزار سهم و برای نمادهای معاملاتی شرکت‌های با سرمایه پایه کمتر از ۱۰۰ میلیون، به میزان ۱۰۰ هزار سهم تعیین شده است البته این موضوع برای عرضه اولیه‌های اخیر صدق نمی‌کند و محدودیت حجمی آنها تا اطلاع ثانوی مطابق با شرایط فعلی است.

تا پیش از این به جز نمادهای عرضه اولیه، محدودیت حجمی برای هر سفارش وجود نداشت و معمولا برای سفارش‌های سرخطی در پیش‌گشایش برخی نمادهای پرطرفدار و پرآینده با حجم‌های سنگینی از سوی چند کدبورسی مشخص مواجه می‌شدند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تصمیمات جدید بورس چه تاثیری دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۰۳
سازه حساب

حسابداری ( نمایشگاه اتومبیل ) مهم ترین قسمت از یک کسب و کار است که در آن سعی میشود به شکل های مختلف  فرآیندهای ثبت و جمع آوری ، طبقه بندی و خلاصه کردن فعالیتهای اقتصادی یک مجموعه به صورت اسناد و مدارک مستند ثبت گردد.  نکته حائز اهمیت در حسابداری، ثبت همه چیز است که شامل معاملات کوچک، پرداخت‌های مشتری، ریز هزینه ها و درآمدهای مجموعه و مواردی از این قبیل می‌شود.

 

ایجاد سیستم حسابداری، برای کلیه کسب و کارها یک ضرورت محسوب می‌شود و طبقه بندی دارایی‌ها و بدهی‌ها در بازه‌های زمانی مشخص، منجر به حفظ امنیت مالی در کسب و کارها خواهد شد.

در حال حاضر نمایشگاه اتومبیل یکی از مشاغلی ست که با توجه به اهمیت شغل و افزایش نرخ دلار و به طبع آن افزایش نرخ کمیسیون­ها حسابداری در آن بسیار کاربردی است. یکی از مسایلی که فعالان این عرصه با آن مواجه هستند عدم تسلط کافی در ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و همینطور عدم ثبت رویدادها در دفاتر درآمد و هزینه می باشد. بطوری که بسیاری از این بنگاه ها اعتقادی به اخذ دفاتر پلمپ نداشته و به علی الراس شدن و گاهاً توافقات این چنینی بسنده می کنند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  نقش نرم افزار های حسابداری در مدیریت نمایشگاه اتومبیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۵۰
سازه حساب

در حسابداری کیترینگ و رستوران ها ، فست فود ها و فودکورت ها همانند سایر اصناف مسئله مهم بدست آوردن سود می باشد . بنابراین حسابداران صنف رستوران باید طی محاسبات خود عوامل موثر بر سود و زیان مجموعه از جمله خرید ، هزینه ها ، بهای تمام شده کالای طبخ شده ، درآمدها و… را در نظر بگیرند و محاسبات آن را به درستی انجام دهند .

 

در نرم افزار حسابداری رستوران سازه حساب تمام این موارد به راحتی قابل محاسبه می باشد . در این مقاله به چگونگی ورود اطلاعات جهت محاسبه بهای تمام شده غذاهای طبخ شده و مواد مصرفی و مقدار مصرف مواد اولیه می پردازیم

 

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: حسابداری کیترینگ و رستوران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۳۵
سازه حساب

اگر شما مدیریت رستورانی را بر عهده دارید می بایست بدانید معیارهای مختلفی برای سنجش عملکرد رستوران شما وجود دارد که نیازمند دنبال کردن آن ها هستید تا به مرور زمان ارزیابی های لازم را انجام دهید و از سلامت کسب و کار خود مطلع گردید.

 

مدیران رستوران با بررسی منظم  معیارهای سنجش عملکرد می توانند روند منفی طی شده در کسب و کار خود را ردیابی کنند تا از این طریق بتوانند برای بهبود شرایط رستوران اقدامات مناسب تری را ترتیب داد.

افزایش کارایی و سودآوری در رستوران داری از جمله اتفاقاتی است که یک شبه صورت نمی گیرد . برای رسیدن به آن می بایست تلاش فراوانی انجام داد. در یک رستوران بخش های مختلفی وجود دارد که عملکرد تمامی آن ها می تواند روی خروجی کار مدیر رستوران تاثیر مستقیم برجا بگذارد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۷ روش برای سنجش عملکرد رستوران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۳۴
سازه حساب

سایت tsetmc خلاصه شده Tehran Securities Exchange Technology Management Co این سایت تنها مرجع رسمی آمار لحظه ای معاملات می باشد این سایت اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار فعالان بازار سرمایه می گذارد. که با تسلط کامل میتوان استفاده بهتری از سایت برای تصمیم خرید سهام انجام داد در حقیقت سایت tsetmc پل ارتباطی سهامداران و فعالان بازار سرمایه با اطلاعات و آمار معاملات سهم محسوب میشود.

 

خب در ابتدا مرورگر را اجرا کنید و tsetmc رو سرچ نمایید. سپس در قسمت ذره بین نماد یک شرکت رو سرچ کنید.

خب به عنوان مثال نماد خودرو را انتخاب کردیم. (خودرو نماد ایران خودرو میباشد)

آخرین معامله: قیمت اخرین معامله ایی که در روز جاری صورت گرفته

قیمت پایانی: متوسط قیمت معاملات انجام شده سهم در روز جاری

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  آموزش تابلوی بورس سایت tsetmc

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۶
سازه حساب

در سال‌های اخیر بازار بورس رشد فزاینده‌ای داشته و سعی می‌شود با استفاده از تکنیک‌هایی رشد این بازار را بیشتر کرد یکی از مواردی که می‌تواند باعث پویایی بیشتر بازار بورس شود فروش تعهدی سهام است به فروش تعهدی سهام ، Short selling یا فروش استقراضی نیز می‌توان گفت.

 

اگر بخواهیم یک توضیح کلی درباره فروش تعهدی بدهیم می‌توان اینطور بیان کرد که سرمایه‌گذاران به کمک فروش تعهدی می‌توانند از افت قیمت سهام نیز سود ببرند.

تعریف و مفهوم فروش تعهدی سهام

همانطور که می‌دانید یکی از موارد مهمی که در بازار بورس وجود دارد بحث ریسک و بازار منفی است.

فروش تعهدی به شما کمک می‌کند که در هر حالت بتوانید از بورس سود کنید، حتی زمانی که قیمت‌ها در حال افت است.

در وضعیت معمولی فردی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند در صورتی که قیمت سهام بالا برود سود می‌کند و در غیر اینصورت متضرر می‌شود اما اگر فرد معاملات خود را به کمک فروش تعهدی انجام دهد با پیش‌بینی اینکه سهم افت می‌کند، آن سهم را در وضعیت فعلی بازار به صورت تعهدی از سهام‌دار اصلی می‌خرد یا به عبارتی قرض می‌کند و می‌فروشد.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  فروش تعهدی سهام (فروش استقراضی) چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۲
سازه حساب

فرار مالیاتی ، موضوعی است که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای پیشرفته نیز دارای اهمیت و محل بحث و چاره‌اندیشی است. فرار از مالیات همیشه و همه جا موضوع مهمی برای مؤدیان بوده است.

 

از این رو، در سایر کشورها با توجه به سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته و تدوین مقررات بازدارنده،سعی در کاهش آن کرده‌اند. فرهنگ‌سازی مالیاتی نه تنها در زمینه مالیات بر ارزش‌افزوده، بلکه در سایر منابع مالیاتی، ضروری و بااهمیت است.

فرار مالیاتی معمولاً آسان‌تر از فعالیت‌های مجرمانه‌ی ناهنجار دیگر در بین شرکت‌ها و افراد قابل اثبات هستند.دولت همچنین می‌تواند کلاه‌برداران مالیاتی را به جرم فرار از پرداخت مالیات محکوم و به پرداخت جریمه وادار کند. بنابراین پرداخت مالیات بر اساس اصول تعیین شده اداره مالیات و در زمان مشخص در تمامی کشورها جز اصول مهم شهروندی و جهت رفاه عمومی تعبیه شده است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  با فرار مالیاتی و مجازات های آن آشنا شوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۳۱
سازه حساب

هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و همچنین در پی عواقب انتشار ویروس کرونا بر بازار خودرو ،این شرکت ها دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.

 

کرونا که بیشتر به دلیل سرعت بالای انتقال و انتشار، گریبانگیر جهانیان شده و مدت هاست در صدر اخبار دنیا قرار دارد، نه تنها بازار خودرو بلکه زنجیره تامین قطعات را نیز در جهان با مشکل و اختلالات فراوانی مواجه کرده است چراکه بسیاری از قطعه سازان در چین فعال بوده‌اند و در طول یک دهه گذشته همواره یک بازار کلیدی چه برای خودروسازان خارجی از فولکس‌واگن تا جنرال‌موتورز و… و چه شرکت‌های داخلی مثل جیلی و سائیک‌موتور بوده است

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  تاثیر کرونا بر بازار خودرو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۲۸
سازه حساب

حجم مبنا یکی از موضوعات مهم در تابلو خوانی و بازار خوانی  می باشد حجم مبنا حداقل تعداد سهام یک شرکت است که باید در طول روز معامله شود تا قیمت سهم بتواند بر اساس سقف دامنه نوسان روزانه افزایش یا کاهش داشته باشد.


هدف از تعیین حجم مبنا این است که که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند که نوسانات قیمت سهام در نتیجه خرید و فروش تعداد مشخصی از سهام است چرا که در غیر این صورت معامله حتی چند سهم می‌تواند قیمت سهام را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت های غیر واقعی در سهم ایجاد کند.  به عنوان مثال حجم مبنای شرکت چکارن در شکل زیر ۷۶۸۶۴سهم می باشد.
حجم مبنا در بورس و فرابورس چگونه محاسبه می شود

برای بیشتر شرکت های بورسی حجم مبنا ۰.۰۰۰۸ تعداد سهام شرکت در نظر گرفته شده است. برای شرکت های فرابورس نیز حجم مبنا در گذشته ۱ بوده است ولی بر اساس قانونی که در اسفند ۱۳۹۸ تدوین شده است حجم مبنا برای شرکت های فرابورس به شرح زیر می باشد.
حجم مبنا در هر هفته بر اساس قیمت پایانی سهام در آخرین روز معاملاتی هفته قبل محاسبه می‌شود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  کارکرد حجم مبنا چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۲۵
سازه حساب