نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تصمیم حذف 4 صفر پول ملی با هدف حفظ کارایی پول ملی، جهت آسان تر شدن نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی وجود دارد، رواج یافته است

کشور نیز دارای پتانسیل‌های بسیاری است که باید با مدیریت آن‌ها بتوان از حداکثر این توانایی بهره‌برداری کرد، تا اقتصاد کشور از وضعیت بغرنج کنونی خارج شود، این در حالیست که باید دید در عمل چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

از سویی حذف صفر نباید تنها یک اقدام نمادین باشد، بلکه باید با اقدامات اصولی به صورت همه جانبه تمام شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشید تا حذف صفر در کنار این کار‌ها بتواند به نتیجه مطلوب منتهی شود.

بدین ترتیب بعد از ۱۲ سال (۱۳۸۶) که برای اولین بار ایده حذف صفر از پول ملی و تعیین واحد پولی جدید می‌گذرد، در سال ۱۳۹۸ دولت تصمیم خود را برای اجرایی کردن این طرح گرفته است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: حذف ۴ صفر پول ملی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۱۵
سازه حساب

بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها می‌توانند با قبول مسئولیت برای تراکنش‌های کم‌مقدار (با سقف کمتر از پنج میلیون ریال در روز برای تمامی تراکنش‌ها و همچنین تراکنش‌هایی که ذی‌نفع آن دستگاه‌های عمومی نظیر صادرکنندگان قبض باشند) استفاده از رمز دوم‌ ایستا را مجاز تلقی کنند.

 

ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن ابلاغ دستورالعملی در خصوص جایگزینی رمز دوم پویا به جای رمزهای ایستا به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، اظهار کرد: از ابتدای خردادماه تأمین امنیت مشتریان نظام بانکی در تراکنش‌های بدون حضور کارت بر عهده بانک‌ها بوده و هرگونه مسئولیت استفاده از حساب‌های مشتریان به دلیل آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سرویس‌های بانکی مستقیماً به عهده بانک است و در این موارد تأیید مراجع قضائی برای جبران خسارت مشتریان کفایت می‌کند.

وی افزود: جایگزینی رمزهای دوم پویا به جای رمز دوم‌ ایستا به عنوان یکی از برنامه‌های ارتقای سطح امنیتی نظام بانکی مطرح بوده و با توجه به اینکه امنیت، بخش جداناپذیر هر خدمتی است، نباید هیچ هزینه‌ای از دارندگان کارت و مشتریان بانکی اخذ شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها می‌توانند با قبول مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از مسائل امنیتی و جبران خسارت احتمالی وارد شده به مشتریان برای تراکنش‌های کم‌مقدار (با سقف کمتر از پنج میلیون ریال در روز برای تمامی تراکنش‌ها و همچنین تراکنش‌هایی که ذی‌نفع آن دستگاه‌های عمومی نظیر صادرکنندگان قبض باشند) استفاده از مرزهای ایستا را مجاز تلقی کنند،

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: شرط استفاده از رمز دوم‌ ایستا اعلام شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۱۲
سازه حساب

در حالی برخی شعب بانکی از امروز کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند که مردم با چالش جدی در این زمینه روبرو شدند و باوجود ثبت نام برای دریافت کارت ملی جدید بیشتر از یکسال است در صف صدور این کارت هستند و جهت کارهای بانکی بلاتکلیف می باشند.

 

دولت از دو سال پیش، طرح کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داد و بر این اساس پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شد، اما این در حالی است که به دلیل تأخیر در فرآیند صدور این کارت‌ها، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از عدم اعتبار کارت‌های ملی قدیمی از اول فروردین ۱۳۹۸ خبر داد و اعلام کرد کسانی که هنوز نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت‌ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند تا پایان سال جاری فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند.

به گفته ابوترابی، با توجه به برخی از تست‌های موردنظر و آماده نشدن مراحل تولید، متأسفانه فرایند صدور اینگونه کارت‌ها با تأخیر روبرو شده که تلاش می‌شود این بازه زمانی در آینده جبران شود.

 

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: خداحافظی بانک‌ها با کارت ملی قدیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۱۰
سازه حساب

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، از اعلام مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ برخی صاحبان مشاغل در راستای همکاری، مشارکت و تکریم مودیان و همچنین تسهیل در وصول مالیات، خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد قاسم پناهی، با اشاره به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ قانون مالیات های مستقیم و با توجه به بند (هـ) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ برخی از صاحبان مشاغل که درگروه سوم ماده (۲ ) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۴/۱۱۸ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۹ قرار می گیرند،

عنوان داشت: دستورالعمل مالیات مقطوع امسال شامل صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۷ حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم (مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان) باشد، است و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف می باشند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ صاحبان مشاغل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۰۸
سازه حساب

اخذ کد اقتصادی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون مالیات های مستقیم در زمینه فروش کالا یا خدمات (صادرات و واردات) که لازمه دریافت کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی، صدور فاکتور، متعهد به ارائه اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده و اخذ قرارداد با مراکز دولتی هستند، الزامی است و ۱۲ رقم است و سازمان امور مالیاتی آن را صادر می کند و مثل شناسه ملی شرکت ها، منحصر به فرد است.

 

ارائه فاکتورها یا صورت حساب ها با کد اقتصادی جعلی، پیگرد قانونی سنگین دارد. اگر شرکتی ثبت کردید، ۶۰ روز برای دریافت کد اقتصادی ، مهلت دارید. اگر هیچ فعالیت  و عملکردی هم ندارد، باز هم باید  به حوزه مالیاتی در محدوده آدرس قانونی شرکت مراجعه و پرونده مالیاتی تشکیل داده اما الزامی برای دریافت کد اقتصادی ندارید.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: کد اقتصادی چیست و چگونه میتوان آن را دریافت کرد؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۲
سازه حساب

فاوت اظهارنامه های اصلی با  جایگزین و اصلاحی مبحثی است که هر حسابداری باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشد ( به ویژه حسابدارنی که در زمینه مالیاتی مشغول به فعالیت هستند ).

 

بعد از اینکه شما نرم افزار اظهارنامه رو دانلود، نصب و اجرا می کنید. در بخش نوع اظهارنامه ۳ تا گزینه هست به نام اصلی، جایگزین و اصلاحی که در زمان متفاوتی باید از اونها استفاده بشه.

نوع اظهارنامه اصلی رو زمانی انتخاب می کنیم که هیچ اظهارنامه ای برای سال قبل شرکت یا شخص ارسال نشده و اولین اظهارنامه رو میخوایم ارسال کنیم. این اظهارنامه باید در مهلت قانونی اون که برای اشخاص حقیقی پایان خرداد و اشخاص حقوقی تا ۴ ماه بعد از پایان هر سال مالیاتی هست ارسال بشه تا به علت عدم ارسال، مشمول جریمه نشیم.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تفاوت اظهارنامه اصلی با جایگزین و اصلاحی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۲۹
سازه حساب

امور مالی و مالیاتی یکی از بخش های مهم و حیاتی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بوده و نیازمند توجه و دقت نظر فراوان است . انجام اعمال مربوط به پرداخت مالیات ها و تنظیم اسناد مربوط به انها و اجرای کلیه مصوبات قانونی در این خصوص باید به افراد خبره و متبحر سپرده شود.

 

مرحله اول: ورود به سایت و پیش ثبت نام الکترونیک

در مرحله اول، پس از ورود به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی باید کد اقتصادی داشته باشید. اطلاعات پایه ای شرکت دریافت شده و پس از تایید شماره تلفن همراه اعلامی در سیستم، تاییدیه پستی با کد پستی  ۱۰ رقمی را در سیستم بارگذاری کنید.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آموزش ثبت نام الکترونیک اظهارنامه مالیاتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۵۶
سازه حساب

سامانه معاملات فصلی مالیاتی طبق ماده ۹۵ و ۱۶۹ مکرر در اختیار مشمولان قانون مالیات مستقیم قرار داشته و کلیه مودیان حقیقی یا حقوقی باید هر ۳ ماه یک بار (تا ۴۵ روز پس از پایان هر فصل)، بایستی اطلاعات فصلی خرید و فروش و قرارداد ها را ثبت کنند. در این مقاله به آموزش سامانه و نحوه کارکرد هر بخش می پردازیم.

 

برای پر کردن این سامانه، دستورالعمل ماده ۱۹۶ مکرر قانون مالیات های مستقیم را که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد در نظر بگیرید(لینک دستورالعمل)

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۵۴
سازه حساب

بانک مرکزی آمار‌های نقدینگی را تا پایان سال ۹۷ به‌روز کرد. آخرین رقم نقدینگی سال گذشته به ۸/ ۱۸۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

میزان رشد نقدینگی در طول سال ۹۷ مماس با سال‌های ۹۵ و ۹۶ و معادل ۱/ ۲۳ درصد گزارش شده است. از این نظر همچنان سطح رشد نقدینگی فاصله‌ای از میانگین اقتصاد ایران نگرفته است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آخرین وضعیت نقدینگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۵۳
سازه حساب

تعریف شماره اموال هنگامی که بخواهیم یک دارایی ثابت مشهود را شناسائی و یا به آن دسترسی پیدا کنیم ، باید آن را شماره گذاری کنیم ،به طوریکه این شماره گذاری از قوانین خاصی پیروی کند ،اما این قوانین کاملا سلیقه ای و بسته به نیاز آن مجموعه میتواند تغییر کند .

به عنوان مثال در ادامه یک شماره اموال که از ۵ بخش تشکیل شده است  را  برای شما قرار دادیم که مدیران یک شرکت ،سازمان و یا یک مجوعه میتوانند براساس نیاز آن سازمان دسته بندی های این مثال  را تغییر دهند .

  • رقم اول نشان دهنده بخشی آن دارایی است.
  • ارقام دوم و سوم از سمت چپ نمایانگر طبقه بندی کلی اموال می باشد
  • ارقام چهارم و پنجم نشان دهنده گروه اصلی .
  • رقم های ششم و هفتم نشان دهنده گروه فرعی اموال می باشد.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: شماره اموال و جزئیات آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۵۱
سازه حساب