نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۲۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

پول شویی عبارت است از تبدیل پول نامشروع به دارایی هایی که عنوان مشروع را به خود میگیرند.

 

پول نامشروع عبارت است از پول حاصل از خلافکاری، فساد، تقلب و عنوان دیگر.

پول حاصل از اقدامات غیر قانونی تبدیل به دارایی شده و سپس وارد چرخه اقتصاد میشود، به طریق پول شسته شده است.

منظور از پول شسته شده این است که پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی میشود که در ظاهر از راه قانونی بدست آمده است.

شرکت حسابداری لازم به ذکر می داند که برخی پولشویی را تحت عنوان مبهم کردن منشا منبع بدست آمده پول می دانند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: پول شویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۶
سازه حساب

به طور کلی در حسابداری صورت های مالی به 4 دسته ی ترازنامه، صورت سود وزیان، صورت سود وزیان جامع و صورت جریان وجوه نقد دسته بندی میشوند.

 

در ایران صورتهای مالی تاپیش از انقلاب تنها محدود به ترازنامه ،صورت سود و زیان و صورت سود وزیان انباشته بود. از آنجا که صورت سود وزیان برمبنای حسابداری تعهدی است، ممکن است سود خالص جریان نقد عملیات را به خوبی نشان ندهد وگاهی ممکن است شرکت سود خالص و رو به رشد داشته باشد ولی به دلیل عدم توانایی درایجاد جریان نقد دچار مشکل اساسی و ورشکستگی شود که برای رفع این مشکلات از صورت جریان وجوه نقد که براساس مبنای نقدی تهیه میشود  استفاده شده است و یکی از گزارش های مالی سه ماهه است که هر شرکت سهامی در بورس موظف به گزارش آن است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: صورت جریان وجوه نقد و فواید آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۵
سازه حساب

بیمه موسوم به بیمه شخص ثالث که براساس قانون بیمه اجباری صادر می‌شود، دارای دو پوشش برای خسارات بدنی می‌باشد. یکی برای اشخاص ثالث که از خودروی مزبور آسیب می‌بینند و دیگری برای خود راننده مقصر خودرو.

 

علت تفکیک و جدایی این پوشش‌ها به طبیعت و جوهره مسئولیت راننده خودرو بر می‌گردد. به این ترتیب که یک شخص می‌تواند در مقابل اشخاص دیگر مسئول شناخته شود ولی از نظر منطقی و قانونی نمی‌تواند در مقابل خودش مسئول باشد.

مثلا اگر فردی باعث ورود آسیب بدنی به خودش بشود، نمی‌تواند از کسی مطالبه دیه یا خسارات جانی کند. به همین دلیل بیمه شخص ثالث که یک بیمه‌نامه مسئولیت است خسارات وارده به اشخاص ثالث را جبران می‌کند اما به دلایل مختلف -از جمله جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای راننده یا خانواده وی- برای جبران خسارت راننده مقصر هم نیاز به یک بیمه‌نامه اضافی به نام بیمه حوادث احساس می‌شد که قانون بیمه اجباری سال ۱۳۹۵ در ماده ۳ آن را پیش‌بینی کرده است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:بیمه اجباری با دو پوشش متفاوت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۴
سازه حساب

گواهی ارزش افزوده همانند همه گواهینامه های صادر شده در دستگاه های مختلف یک نوع مجوز می باشد با این تفاوت که این مجوز برای انجام امور مالی و کارهای مربوط به ارزش افزوده صادر میشود . گواهی VAT در یک برگه A5 صادر شده و متولی صدور آن سازمان امور مالیاتی می باشد .

 

این گواهینامه مجوز دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط فروشندگان از خریداران است و خریداران باید در زمان پرداخت آن این گواهینامه را از خریدار درخواست نمایند . ارزش افزوده تفاوت قیمتی بین کالای خریداری شده و همان کالا در هنگام فروش است .

پرداخت عوارض و ارزش افزوده ، تکلیف قانونی کلیه مودیان مشمول مالیات است و تنها اشخاص حقیقی یا حقوقی که طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده ، از پرداخت این عوارض معاف شده اند (مثل ناشران و دانشگاه ها و مراکز آموزشی و درمانی و . . . ) بقیه فعالان کسب و کار، اعم از خریدار و فروشنده طبق ضوابط قانونی، می بایست مالیات بر ارزش افزوده را وصول و آن را به حساب سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی واریز کنند تا مشمول جرایم مربوطه نشوند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:راهنمای دریافت گواهی ارزش افزوده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۳
سازه حساب

به تدریج با صعودی شدن قیمت طلا، خریدهای متداول هم کاهش یافت و دیگر کمتر کسی به جز موارد ضروری و مناسبتی به فکر خرید طلا می‌افتاد. این بود که نظرها تغییر کرد و به سمت و سوی طلای کم اجرت معطوف شد و خریداران معمولی طلا ترجیح دادند به‌جای زرق و برق آن به بالا بردن وزن خرید خود توجه کنند.


اما خرید طلای بی‌اجرت هم داستان خودش را دارد و کمتر کسی دقیقاً می‌داند طلای بی‌اجرت با چه روش و معیاری، توزین وخرید و فروش می‌شود. چند روز قبل برای خرید یک قطعه کوچک طلای کم اجرت وارد طلافروشی شدم و فروشنده بعد از کسب اطمینان از خرید من، آن را از ویترین در آورد و شروع به توزین و محاسبه کرد. محو تماشای انگشتان طلافروش بودم که با سرعت و بی‌درنگ روی اعداد ماشین حساب، بالا و پایین می‌رفت و خودش هم زیر لب مشغول زمزمه و حساب و کتاب بود.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: طلای کم اجرت و دست دوم خوب است یا بد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۷
سازه حساب

منظور از اندوخته ها در حسابداری یعنی اندوخته بخشی از سود خالص هر شرکت است که به دلایل الزامات قانونی، تصمیمات هیئت مدیره یا مجامع عمومی شرکتها، برنامه های توسعه شرکت و … کنار گذاشته می‎شود.

 

با کنار گذاشتن سود خالص عملا سود قابل تقسیم کمتری بین سهامداران توزیع شده و جلوی خروج منابع از شرکت گرفته می‎شود و باعث می‌گردد طلبکاران اطمینان بیشتری به وصول مطالبات خود داشته باشند. برای درک بهتر اندوخته، تعریف سود خالص و سود قابل تقسیم را که در قانون تجارت کشور وجود دارد مشاهده می‎کنید:

تعریف سود خالص (ماده ۲۳۷ قانون تجارت): سودخالص شرکت در هر سال مالی عبارتست ازدرآمدحاصل در همان سال مالی منهای کلیه هزینه ها و استهلاکات وذخیره ها

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: انواع اندوخته ها در حسابداری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۶
سازه حساب

اگر شما قصد اجاره یک ملک را دارید یا مالک هستید باید در نظر داشته باشید که در بازار رهن و اجاره خانه و املاک هم، شگردهای مختلفی از کلاهبرداری وجود دارد.این مسئله برای مستاجران اهمیت بیشتری دارد چراکه علاوه برآنکه بیشتر با کلاهبرداری اجاره خانه و ملک روبرو میشوند،از نظر مالی هم بیشتر دچار ضرر و زیان خواهند شد.

 

پس اگر میخواهید در دام این کلاهبردای ها قرار نگیرید و با اطمینان بیشتری خانه خود را به رهن اجاره داده و یا خانه ای اجاره کنید، این مقاله رو تا انتها بخوانید.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۸ راه کلاهبرداری اجاره خانه و املاک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۴
سازه حساب

حسابرسی داخلی به معنی بررسی و کنکاش اسناد و مدارک مالی و حسابداری به جهت کشف اختلافات، تخلفات و اشتباهات سهوی و عمدی می باشد. بررسی ها ممکن است به جهات تهیه گزارشات داخلی یا گزارشاتی با مخاطبین خارج سازمانی انجام شود و هر کدام به شیوه خاص و استاندارد خود باید انجام و ارائه گردد.

حسابرسی رشته ای بسیار گسترده و با تخصص های فراوان بوده که هر کدام به صورت خاص به مباحث مشخصی در حیطه حسابرسی می پردازند. حسابرسی را می توان به لحاظ اهداف و موضاعات مورد بررسی، از لحاظ ماهیت رسیدگی، از نظر شیوه انجام کار ، از نظر زمان انجام کار و از لحاظ نوع خود حسابرسان طبقه بندی نمود. حسابرسان در هر طبقه ای که قرار بگیرند یکسری وظایف کلی دارند که باید نسبت به انجام آن متعهد باشند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: مشاوره حسابرسی داخلی یا وظایف حسابرس داخلی چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۳
سازه حساب

بیمه شده اصلی کسی است که شماره بیمه در سازمان تامین اجتماعی به او اختصاص داده شده و ارتباط بیمه ای او با سازمان تامین اجتماعی همچنان برقرار است و وی می تواند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار گردد. ارتباط بیمه شده با سازمان تامین اجتماعی می تواند ناشی از ارسال لیست بیمه برای او یا بیمه بیکاری و موارد این چنینی باشد.

معنی تحت تکفل در این مقاله چیست؟

تحت تکفل (یا بیمه افراد تحت تکفل) به افرادی گفته میشود که بیمه شده اصلی می تواند به واسطه بیمه بودن خود آنان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد تا آنان از برخی مزایای مقرر در قانون بهره مند شوند.

بیمه شده اصلی چه کسانی را می تواند تحت تکفل (تحت کفالت) بیمه ای خود قرار دهد؟
بیمه شده مرد می تواند با رعایت شرایط ذکر شده در زیر همسر، فرزندان و پدر و مادر خود را تحت کفالت خود قرار دهد:

همسر بیمه شده

فرزندان پسر تا ۲۲ سال به شرط عدم اشتغال به کار و بالاتر از آن به شرط این که مشغول به تحصیل باشند یا به دلیل بیماری یا نقص عضو از کارافتاده تلقی شوند. در این حالت ارایه گواهی معتبر و پذیرش از کار افتادگی توسط سازمان تامین اجتماعی الزامی است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: هزینه بیمه افراد تحت تکفل چقدر می باشد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۷
سازه حساب

نکات مهم بسیاری در فروش املاک مطرح است که اطلاع و رعایت این نکات معاملاتی ،تضمین کننده سود و سرعت روند معامله ملک می باشد.ترفند ها و نکاتی برای خریدار یک ملکی وجود دارد، که شما با آگاهی و بکارگیری چند نکته کلیدی،میتوانید فروش موفقی داشته باشید.

 

اولین قدم در فروش ملک ،قراردادن آن در بازار معاملات املاک است و برای اینکار راه های مختلفی وجود دارد:

ثبت آگهی ملک در سایتهای املاک :

این روزها سایتها و رسانه های زیادی برای ثبت آگهی فروش و اجاره املاک وجود دارند که رایگان یا با دریافت هزینه ملک شما را برای فروش به نمایش میگذارند.اما ذکرچند نکته مهم درمورد این سایت و رسانه های ملکی وجود دارد:

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۱۲ نکته مهم و کلیدی فروش املاک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۶
سازه حساب