نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

همانطور که می دانید یکی از مهمترین دغدغه های هر مجموعه ای بررسی و به روز بودن دفتر اقساط دریافتی و پرداختی می باشد.

در حسابداری منظور از قسط مبلغی معین که می بایست این مبلغ را در زمان های مقرر پرداخت کنیم.

تفاوت قسط با مانده حساب در این است که پرداخت مانده حسابی که قسط بندی نشده است هیچ قاعده و قانونی ندارد و در هر زمان امکان پرداختش وجود دارد، حال آنکه در زمان تعریف اقساط برای مانده شخص می بایست حتما در زمان مقرر نسبت به دریافت و یا پرداخت آن عمل نمود.

نحوه تعریف دفتر اقساط دریافتی/پرداختی در نرم افزار حسابداری سازه حساب بصورت زیر می باشد:

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۶
سازه حساب

دارایی های ثابت در نرم افزار حسابداری سازه حساب

دارایی در علم حسابداری عبارت است از کلیه اموال و حقوقی که دارای ارزش پولی باشند و دارایی یکی از اقلام ترازنامه است.

معمولا دارایی ها به دو دسته دارایی های جاری و دارایی ها ثابت تقسیم می شود که هر کدام خود به دو دسته دارایی های مشهود و نامشهود تقسیم بندی می شود.

ما در این بحث قصد داریم دارایی های ثابت را تعریف و نحوه ثبت آن را در نرم افزار حسابداری سازه حساب خدمتتان توضیح دهیم.

دارایی های ثابت آن هایی هستند که معمولا برای فروش خریداری نمی شوند بلکه برای ادامه فعالیت شرکت خریداری و به مدت بیشتری نسبت به دارایی های جاری از آن ها استفاده می شود. مانند زمین و خانه و ماشین آلات و تجهیزات و اثاثیه و غیره.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۲
سازه حساب


فاکتور صوری نوعی ابزار غیرقانونی برای عملیات حساب سازی است. ماهیت آن با چهره قانونی یعنی صدور فاکتور رسمی اجرا می شود ولی نوع استفاده و کاربری تغییر می کند.

این فاکتورهایی با شکل مورد قبول سازمان امور مالیاتی می باشند که ظاهرا بابت ارائه خدمات و یا انجام معامله صادر شده اند اما در حقیقت به صورت صوری بوده و مبتنی بر هیچ معامله یا ارائه خدماتی نیستند و تنها خود فاکتور خرید و فروش می شود.

فروشندگان این نوع فاکتورها بر اساس مبلغ و نوع کالا یا خدمات درخواستی مبلغی را از خریدار دریافت کرده و در عوض فاکتورهای مورد نظر خریدار را صادر می کنند. مودیان، وقتی کالا خرید می‌کنند، مالیات می‌دهند و وقتی هم کالایی را می‌فروشند، مالیات آن را می‌پردازند; در این شرایط این شرکت‌ها فاکتور صوری می‌دهند تا بگویند مالیات خرید پرداخت شده است تا به عنوان اعتبار در زمان فروش منظور شود.

در گذشته به هر شناسنامه یک کد اقتصادی داده می شد که برخی از افراد از این کدها سوءاستفاده کردند و به نام یک فرد بی سواد و بی خبر از فعالیت های اقتصادی یا حتی شخص مرده یک کد اقتصادی دریافت می کردند تا از پرداخت مالیات معاف شوند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۴۵
سازه حساب
هنگامی که زمان قیمت گذاری کالا یا خدمات در شرکت ها می شود بعضی از مدیران به اشتباه فاکتور هایی را برای قیمت گذاری انتخاب میکنند که اثر منفی در فروش محصول خود دارد. در ادامه ۱۰ مورد در جهت قیمت گذاری صحیح بیان شده است.

۱ تعیین قیمت براساس هزینه‌ها، نه براساس درک مشتری از ارزش ارائه شده

تعیین قیمت براساس هزینه‌ها ناگزیر به یکی از این دو سناریو منتهی خواهد شد: ۱) اگر قیمت بالاتر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، هزینه‌های فروش بالامی‌رود، تخفیف‌ها افزایش می‌یابد، چرخه فروش طولانی و کند می‌شود و در نتیجه سودآوری افت میکند. ۲) اگر قیمت پایین‌تر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، سرعت فروش افزایش می‌یابد، اما شرکت‌ها در سودآوری دچار مشکل خواهند شد و نمیتوانند سودآوری خود را بیشینه سازی کنند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۴۲
سازه حساب

در بحث عرضه پول چند مفهوم شامل نقدینگی، پول پرقدرت یا پایه پولی و تعریف محدود پول وجود دارد.برای اینکه این پول هنگامی که به بازار وارد می شود، با مکانیسم ضریب فزاینده؛ چند برابر خودش را ایجاد می کند و این امر هم به علت وجود مکانیسم حساب های جاری و پس انداز است که به آن پول پر قدرت می گوییم.

تعریف محدود پول یا M1 که غالبا از آن به عنوان عرضه پول استفاده می شود عبارت است از اسکناس و مسکوکات در نزد مردم به علاوه سپرده های جاری مردم در بانک ها و در موسسات پولی که جزو بانک ها به حساب نمی آیند، ولی سپرده های جاری نام می گیرند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۴۰
سازه حساب

اگر جایی درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری مطلبی شنیده اید و یا مطالعه کرده اید ، احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد شاهد اصطلاحاتی به ظاهر پیچیده هستید و یا با ابهاماتی در این زمینه روبرو شده اید . در این مقاله قصد داریم به زبان ساده بیمه عمر را معرفی کنیم تا بتوانیم در جهت انتخاب بهترین سرمایه گذاری در این زمینه خدمتی به شما دوست عزیز ارائه کنیم .

معرفی بیمه عمر و سرمایه گذاری :

۱_ اصطلاحات رایج بیمه عمر و سرمایه گذاری :

هر شخص میتواند این بیمه نامه را برای خودش و یا افراد خانواده اش تهیه کند . این شخص بیمه گذار نامیده میشود (به زبان ساده یعنی کسی که اقساط حق بیمه را پرداخت میکند ) . در صورتی که بیمه گذار برای خودش بیمه نامه تهیه کند ، بیمه شده و بیمه گذار خود شخص هستند و اگر بطور مثال برای فرزندش بیمه نامه تهیه کند ، فرزند او “بیمه شده” میباشد . اگر شما از یک شرکت ، بیمه نامه تهیه کنید شرکت ارائه دهنده پوشش های بیمه ، “بیمه گر” نامیده میشود. . بنابراین شما با اصطلاحات ” بیمه گذار ” ، “بیمه شده ” و ” بیمه گر” آشنا شدید.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۳۹
سازه حساب


اخلاق، ضرورت و لازمه یک جامعه سالم است و به علت کارکردها و پیامدهای مثبت فردی، سازمانی و اجتماعی آن است، اخلاق در پرداخت مالیات و به اصطلاح خوش اخلاقی مالیاتی هم جزو ضرورت های یک کشور در بخش مالی آن است.

هر جامعه‌ای که بتواند اصول و ارزش‌های اخلاقی را در میان افراد خود گسترش دهد، پیش‌شرط حرکت در مسیر تعالی را اجرا کرده است.

در حرفه مالیات، با توجه به اینکه اعضای این حرفه در تعامل زیاد با افراد یک جامعه هستند، عدم رعایت اصول و آیین‌های اخلاقی مرتبط با حرفه مالیات، میتواند بر روند توسعه و رشد نظام مالیاتی در جامعه تأثیر بسزایی گذاشته و عملکرد حرفه را با چالش روبه‌رو سازد.

مالیات از منابع مهم درآمد دولت‌ها است. ثبات و تداوم وصول مالیات، موجب ثبات در برنامه‌ریزی دولت برای ارائه خدمات موردنیاز کشور در زمینه‌های گوناگون میشود

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۳۷
سازه حساب

در بنگاه های اقتصادی (بازرگانی،خدمانی،تولیدی) به قسمت هایی که در آنها برای تولید کالا یا خدمات و یا پروژه هزینه ایجاد می شود را مرکز هزینه می گویند.

در واقع هر بخش که در ایجاد هزینه نقشی داشته باشد یک مرکز هزینه است.

در نرم افزار حسابداری سازه حساب امکان تعریف مرکز هزینه برای تقسیم بندی هزینه ها بین واحد ها و یا پروژه ها و یا غیره قابل انجام است و در هر زمان امکان گزارش گیری از آن بر اساس تقسیم بندی های انجام شده در دسترس می باشد.

برای اعمال مرکز هزینه در سند پرداخت می بایست در ابتدا از منوی تنظیمات و سپس انتخاب سربرگ سند پرداخت و اعمال تیک مرکز هزینه نسبت به اجباری و یا اختیاری بودن انتخاب مرکز هزینه در سند پرداخت اقدام نمود

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۵
سازه حساب

چک های اول دوره


در این قسمت قصد داریم تفاوت بین چک های اول دوره (دریافتی و پرداختی ) را با چک های  طی دوره (دریافتی و پرداختی) را خدمتتان توضیح دهیم.

تفاوت اصلی این دو در این است که در چک های اول دوره به دلیل اینکه قبل از شروع دوره مالی تاثیر خود را بروی حساب دریافت کننده و پرداخت کننده گذاشته اند با ثبت در چک های به صورت اول دوره دیگر بروی حساب دریافت کننده و یا پرداخت کننده تاثیر نمی گذارند  و این در صورتی است که در چک های دریافتی و پرداختی طی دوره تاثیر در زمان ثبت می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در صورتی که به حساب شخص ۴ چک اول دوره به شماره ۱۲۰۵۹۸ پرداخت کنیم، درحساب شخص هیچ تاثیری نمی گیرد.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۲
سازه حساب

همانطور که می دانید در زمان تعریف کالا و شمارش موجودی اولیه آنها این امکان وجود دارد که این موجودی در انبارهای مختلف باشد لذا می بایست این امکان باشد که موجودی اول دوره کالاها را در انبار های مختلف تعریف نماییم.

همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید در فرم اطلاعات کالاها و در قسمت موجودی اول دوره فقط یک سطر موجود می باشد که این امکان را می دهد که کالا را فقط در یک انبار تعریف کنیم.

موجودی اول دوره

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۰
سازه حساب