نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

سرنوشت چکی که صادر کننده آن فوت شده است

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۱۶ ب.ظ

چک سندی تجاری است که قانون گذار جهت تسریع امور تجاری، مزایایی برای دارنده آن در نظر گرفته است به موجب قانون، چک ممکن است در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد باشد و یا با امضاء پشت یا ظهر آن به دیگری منتقل شود. که در این مطلب سرنوشت چکی که صادر کننده آن فوت شده است را می خوانید.

 

همان طور که می‌دانید چک نوشته‌ای است که به موجب آن صادر کننده به محال علیه (محلی که پول در آن قرار دارد که در حال حاضر منظور بانک است) دستور می‌دهد تا همه یا بخشی از پولی که نزدش است را به دارنده چک بپردازد. در واقع چک به معنی برگه تاریخ دار و دارای ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در زمان حال و پرداخت در زمان آینده استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که به موجب قانون تجارت پرداخت چک نباید وعده داشته باشد بنابراین بانک ھا باید با داشتن موجودی در حساب، وجه چک را پرداخت کنند، اما در عرف معمولاً چک‌ها مدت دار هستند و اگر هم دارنده چک قبل از سر رسید به بانک مراجعه کند حتی اگر حساب صادر کننده موجودی به اندازه وجه چک داشته باشد بانک از پرداخت آن خودداری می‌کند.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سرنوشت چکی که صادر کننده آن فوت شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۶
سازه حساب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی