نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

نرم افزار حسابداری سازه حساب

ارائه دهنده نرم افزار های تخصصی حسابداری

مشخصات بلاگ
نرم افزار حسابداری سازه حساب

شرکت سازه حساب درسال 1380 با هدف طراحی و تولید نرم افزارهای مالی و اداری تاسیس گردید این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در تولید نرم افزارهای حسابداری اختصاصی ، ویژه مشاغل مختلف ، در بین مشتریان و همکاران خویش شناخته میشود.
تلفن: 05131630.
آدرس: خراسان رضوی، مشهد، امامت 48، پلاک 63.

اوراق مشارکت بخریم یا سهام؟ مسئله این است!

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۲۹ ب.ظ

وقتی بحث سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به میان می‌آید، شما با انتخاب‌های متعددی روبرو می‌شوید در بازار سرمایه، یک سوال متداول که در بین سرمایه‌گذاران تازه‌کار وجود دارد این است که از بین سرمایه‌گذاری در بازار سهام و خرید اوراق مشارکت ، کدامیک را انتخاب کنیم؟

 

برای پاسخ به این سوال، بیاید ابتدا نگاهی به سهام و اوراق مشارکت بیندازیم.  سهام و اوراق مشارکت، دو نوع از اوراق بهادار هستند که در ساختار، پرداخت سود، بازگشت سرمایه و ریسک باهم متفاوتند.

برای اینکه بتوانیم به سوال اصلی‌مان یعنی مقایسه سرمایه‌گذاری در بورس و سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت پاسخ دهیم، بیایید ابتدا توضیحات کوتاهی از اوراق مشارکت و سهام را خدمت شما ارائه نماییم.

اوراق مشارکت در واقع نوعی تامین مالی و قراردادی است که بین سرمایه‌گذار و موسسات و شرکت‌ها بسته می‌شود و سرمایه‌گذار در عوض سرمایه‌ای که وارد کرده است، مقداری سود ثابت بدست می‌آورد.

به علاوه، بازپرداخت اوراق مشارکت معمولا بصورت یک‌ماهه، سه‌ماهه یا شش‌ماه است و تضمین بازپرداخت سود توسط شرکتی که اوراق را منتشر کرده انجام می‌شود.

از طرف دیگر، خرید و مالکیت سهام، نشان‌دهنده شراکت یک شخص حقیقی یا حقوقی در رشد و سود شرکت است همچنین با دارا بودن سهام، معمولا به سرمایه‌گذاران هیچ تضمینی بابت بازگشت سرمایه‌شان داده نمی‌شود و در واقع، سودآوری این سرمایه‌گذاری تقریبا به طور کلی به رشد قیمت سهم و به عملکرد و رشد سود شرکت وابسته است.

 

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: اوراق مشارکت بخریم یا سهام؟ مسئله این است!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۶
سازه حساب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی